divendres, 29 d’agost del 2014

Travessant el massís del Garraf, entre Sitges i Castelldefels.

Malgrat aquesta travessa pel Garraf és llarga, es pot fer perfectament ara que l’estiu comença a declinar, això sí, amb una forta provisió d’aigua. Comencem a caminar a Sitges, passem per sota les vies i trobem les marques del GR 5. Sortim del nucli urbà i arribem al polígon de les Pruelles. Aquest primer tros en pujada lleugera i conreus ens farà escalfar una mica la musculatura. Som al coll de la Fita, si ens volem desviar pel corriol de la dreta arribarem a una petita bassa temporal. Continuem per la pista fins arribar a una bifurcació. Continuem en sentit Vallcarca alternant pineda i terreny obert. Encara em recordo que quan era petit hi havia una estació de rodalies a la cimentera, suposo que va deixar de funcionar per poca rendibilitat. Passem Can Planes i les seves vinyes. Arribem a la bassa de la Casa Vella a on podem veure capgrossos (depèn de l’època de l’any). Passem un pou i pugem fins a la collada de Vallgrassa. Travessem la ctra. veiem la masia enlairada i anem a la dreta pel seu exigent fondo. Aquest és un camí pedregós que ens durà fins a les cocones. Aquests són dos dipòsits cilíndrics, un ple d’aigua, utilitzats com a reservori d’aigua pels antics pagesos. Continuem per trams amb més o menys dificultat i pugem fortament fins a la ctra. d’abans. Caminem una estona sobre asfalt fins al pla de Querol, a on passem la barrera. Pugem per la ctra. i si volem, seguim les petges del GR. Les dues possibilitats ens menaran a la dolina de Campgràs i la seva bassa. Aquí hi viu una colònia de granotes comunes i alguna serp d’aigua que s’alimenta d’elles. Anem en direcció a l’abocador, deixant el cim de la Morella a la nostra esquerra. Acabem la pista i fem un corriol molt pedregós que ens farà baixar al bassot de l’Arbre. Depressió del terreny que mai he vist amb aigua. El tros que ve a continuació es troba bastant desforestat, primer ens menarà al turó del Peu de Santa Maria i després al turó d’en Fanxo. D’aquest últim descendirem fins a Can Ganxo i el casc urbà de Castelldefels. Passem a tocar del castell i pels seus carrerons arribem a l’estació de rodalies a on acabem la ruta.

1. Hola Rafa!!
    Avui hem fet aquesta ruta seguint el teu itinerari i ens ha agradat molt! No s'ha fet gens llarga i a més hem tingut sort i no ha fet gens de calor!!
    Ademés hem anat pràcticament sols...

1. Hola Silvia,

Moltes gràcies pel comentari. M'alegro molt que amb les meves aportacions, muntanyencs que no coneixen les meves rutes gaudeixin de la muntanya. I millor amb poqueta gent.

Salutacions

2. Water Hack Burns 2 lb of Fat OVERNIGHT

At least 160 000 men and women are utilizing a simple and SECRET "liquid hack" to burn 2 lbs each and every night in their sleep.

It is painless and works with anybody.

This is how you can do it yourself:

1) Go grab a glass and fill it half the way

2) And then use this crazy hack

so you'll be 2 lbs skinnier as soon as tomorrow!