diumenge, 23 de setembre del 2012

De Martorell a Castellbisbal, per la Torre fossada i el gorg de la Botzegada.

Aquesta vegada us presento una ruta que vaig fer aquest mes de juliol, als voltants del riu Llobregat. El recorregut és curtet, d’uns 10 km i es pot fer en tres hores tranquil·lament. Comencem a caminar a l’estació dels FGC de Martorell Vila, sortim de l’estació per seguir unes marques de pintura que ens fan pujar. Arribem a una pista perpendicular i anem a la dreta fins a la Torre fossada del telègraf. Des d’aquesta edificació del s. XIX dedicada a la comunicació de senyals òptiques gaudim d’unes vistes estupendes del veí Ordal, de la vila de Martorell i del Llobregat amb el pont del Diable. Pugem fins arribar al Puig de Forques, a l’esquerra veiem els massissos de  Puigventós i Montserrat. Baixem per la pista o per corriols que ens fan de drecera per la pineda, tot seguint unes marques liles i blanques. Arribem a una pista gran que fem a l’esquerra, passem per un túnel i fem a la dreta entre les vies de l’AVE i les de rodalies. Girem a l’esquerra sota les vies de l’AVE en direcció al Casal Benviure, edifici noucentista de color vermell que pertany a la masia de Can Coromines. Passem per sobre el torrent de Pegueres i deixem a la dreta la ctra. que ens durà al poble de Castellbisbal. Caminem per una zona de vegetació baixa a on és fàcil detectar la presència de mamífers, trobem excrements i petjades de guilla, i possiblement ens sorprendrà la presència d’algun espantadís conill. El corriol ens menarà al torrent de Pegueres a on podrem contemplar els gresos i els conglomerats rogencs als talussos i el material erosionat per l’aigua, sobre el que caminem. Obviarem un camí a la dreta i passem a tocar de finques agrícoles. Sortim a una zona vallada a on trobem una àrea d’acampada, anem a la dreta i tot seguit agafem un corriol a l’esquerra. Caminem per un corriol estret entre alzines, marfulls, esbarzers,... passem per sobre de dos pontets i arribem al gorg o font de la Botzegada. Trobem un salt d’aigua i un gorg no gaire profund, però força fotogènic. El nivell d’aigua fluctua en funció de les pluges, però podem trobar tota una fauna d’insectes aquàtics com l’escorpí aquàtic o larves de libèl.lules o espiadimonis. Ara només hem de retrocedir fins al pas sota les vies fèrries. I als pocs metres a l’esquerra trobem l’estació de RENFE de Castellbisbal.

1. Hola,

Hi ha algun mapa per fer aquesta ruta? Gracies. F.

1. Bona tarda,

En un principi no hi ha cap mapa concret d'aquesta zona. Pots buscar a Internet a veure si trobes quelcom.

Salutacions

Rafa

2. Gràcies. Se'm queda una mica curt el mapa de l'Ordal per l'est i el nord-est. Felicitats pels llibres i el blog, els tinc tots i encara no he estrenat cap ruta per l'Ordal. F.