diumenge, 1 de juliol del 2012

Serralada Litoral: Tiana- Mollet


Porto una bona temporada investigant la banda obaga de la Serralada Litoral per descobrir fonts i indrets rellevants per un projecte que tinc a les mans. Aquí us poso una de les rutes que vaig fer en la meva labor investigadora. Arribem a Montgat i agafem el bus B-29 fins al poliesportiu de Tiana. Aquí començo a caminar fins a la font de l’Albà, pujo fins al cementiri del Còlera i arribo al coll de Montalegre. Deixo la Conreria a l’esquerra i pel camí asfaltat arribo a la font de les Monges. És una autèntica pena veure aquest espai tant deixat. Continuo per la urbanització fins a agafar la pista forestal que em portarà a altre, que agafo en pujada fins a on es troba la font dels Castanyers en un espai molt curiós, amb cases i un restaurant. Aprofito per esmorzar i reflexiono per desfer el camí, per pujar fins al turó de les Maleses, penso que és una llàstima retrocedir tant camí quan veig la torre a sobre meu. Retrocedeixo una mica i trobo un corriol a la dreta, l’agafo fins a un altre de perpendicular que faig a la mateixa ma. Arribo a un altre també perpendicular i crec que el conec d’un dia que vaig pujar de la font de la Guineu, i efectivament de baixada arribo a l’esmentada font. Surto a un camí gran que faig a la dreta i arribo a la pista gran que a l’esquerra em duria a l’ermita de Sant Cebrià de Cabanyes. Faig un trosset seguint unes indicacions que porto per arribar a la font dels Avellaners, però veig que el camí està molt embrossat, desisteixo. Continuo a la dreta passo a prop de Can Torrents Vell i a l’alçada del cementiri em desvio a la dreta. Vorejo el restaurant i arribo a la plaça de les Glòries Catalanes, amb la font de Sant Pere, el lledoner monumental i les restes de l’església vella. Baixo fins a la pista de sota i arribo a la ctra. principal de Sant Fost. Ara només he de baixar, creuar el Besòs i arribar-me a Mollet- Sant Fost a on agafo el tren de tornada. He estat a prop de 4 hores i he fet uns 13-14 km.

3 comentaris:

  1. Bon dia, m'interessa aquest itinerari però no em queda clar la part Castanyers-Font de la Guineu. Hi ha una pàgina gratuïta per indicar itineraris, força interessant, http://www.openrunner.com/ que vaig veure en un bloc, pots calcular desnivells i distàncies. Jo hi acabo de posar un itinerari badalona-mollet, per si el vols veure.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Josep,

      Baixant del restaurant Castanyers a uns 200m, trobes un corriol a la dreta primer suau i després en forta pujada que et mena a altre perpendicular. Aquí vas a la dreta fins arribar a altre també perpendicular, amunt pujaries a les Maleses i en baixada a la font de la Guineu. Si vols continuar arribaries a la pista que a l'esquerra et du a Can Torrens Vell.

      He mirat la pàgina que m'has dit, el meu francès no és gaire bó. Com puc mirar la teva ruta?

      Salutacions

      Elimina
    2. Gràcies per la resposta, miraré de fer el tros dels Castanyers a la font de la Guineu. Pel que fa al web Openrunner només cal posar al cercador el poble o itinerari que t'interessi, en aquest cas Badalona-Mollet i ja et sortirà. Està força bé perquè pots alternar cartografia de Google Maps i ICC tot i que en algun tram pot ser difícil marcar per on passa algun corriol. Aquí expliquen (en francès) com fer servir aquest programa gratuït http://ves.cat/bjGk Pregunta'm el que no entenguis.
      PS. M'havia subscrit als comentaris RSS del teu bloc, però la teva resposta no m'ha arribat...

      Elimina