Del pantà de Vallvidrera a Sant Just Desvern.

Inaugurem el blog amb una ruta per la serra de Collserola. La duració es  d'unes 3 hores i la longitud d'uns 10 quilòmetres. Començarem a l'estació de FGC del Baixador de Vallvidrera i la primera parada la farem al pantà. En aquest reservori d'aigua conviuen vàries espècies d'amfibis com la granota verda, la reineta o el gripauet de punts. A continuació pujarem pel torrent de l'Espinagosa a on trobarem la font recentment restaurada i farem via  al coll de Can Cuiàs. D'aquí continuarem fins al coll de les Tres Torres a on agafarem la pista cap a la vall de Sant Feliu. Aquí trobem les runes del convent de Santa Margarida amb la seva font-cova i la masia de la Torre del Bisbe. Passem per Can Parellada, i l'ermita de la Salut, a on agafem un corriol que ens menarà a Can Gelabert i després de travessar la riera serem a Sant Just Desvern. Aquí podrem agafar un autobús urbà o el trambaix.

1. Hola,
    D'entrada dir que la proposta del llibre m'ha agradat moltíssim i penso anar fent les propostes que hi surten. Abans que res he de dir que som dues persones molt i molt inexpertes en el tema de muntanya, i el diumenge en fer la primera excursió de Vallvidrera a St. Just ja ens vam perdre perquè no vam saber interpretar un fragment de la pàgina 18 que diu: "Sortim a una zona oberta ... agafem un corriol a la dreta"
    Com que veiem que el camí ens anava portant cap a St. Pere Màrtir i no vèiem Can Carbonell, i Can Fatjó ens anava quedant a l'esquena, vam fer mitja volta i vam retornar a la bifurcació i vam agafar el camí que baixava i ens va portar a Can Fatjó, però no vam passar per la Bassa de can Baró, la Font del Ferro i la Font de la Beca. Al final això sí, vam arribar a St. Just, però per un camí menys bonic.

2. Hola,

Moltes gràcies per confiar en el meu llibre per fer rutes per la muntanya. Primer comentar-te que últimament han netejat el camí per on vau baixar i potser no reflexa totalment la descripció de la ruta, i segon que una descripció que per una persona pot ser molt clara, per altra, no ho és tant. Et recomano portar un mapa de la zona (en aquest cas el nou mapa de l'Alpina està molt bé), jo m'he desorientat moltes vegades, a la muntanya poso en marxa el mètode científic d'assaig i error. No dubtis a comentar-me qualsevol aspecte d'altre ruta, i si vols fer-me qualsevol consulta estic a la teva disposició.
    Salutacions.
    Rafa

3. Gràcies. Aquest cap de setmana en farem una altra, suposo que serà la que surt de Santa Coloma de Gramanet, però abans ens comprarem el mapa que tu recomanes.

Ester

4. Hola

Acabem d'arribar de l'excursió i ens ha passat exactament el mateix que a l'Ester. A banda d'aixó, l'excursió ha estat preciosa, amb un dia maquíssim. Seguirem fent la resta d'excursions que proposes al llibre i per reis els fills de 5 i 8 anys han dit que demaran el mapa de l'Alpina de la Serra de Collserola.

Bon Any

Amparo

1. Hola Amparo,

Gràcies per fiar-te del meu llibre per conèixer aquestes muntanyes que tenim tant a prop de casa. Llàstima no l'hagis pogut fer sencera. Tindré en compte aquest tros de la ruta per properes revisions del llibre. Confio en disfrutis amb els altre itineraris.

Bon any i salut

5. Rafa, felicitats pel llibre "20 excursions a peu..." M'ha semblkat molt interessant ja que facilita a gent que no disposem de vehicle propi la possibilitat de fer senderisme de manera senzilla.
    Feia temps que sabia de la existència del pantà de Vallvidrera però encara no havia anat mai així que vaig decidir fer la primera excursió, del pantà a Sant Just. Vaig seguir l'itinierari fil per randa (amb alguna desviació com per anar a Sant Pere Màrtir per tornar novament al camí) però després de la Font del Rector vaig començar a fer massa voltes. No sé si no està massa ben explicat o jo no el vaig entendre, el cas es que la Bassa de Can Baró no la vaig trobar, així com la Font del Ferro. A la Font de la Beca hi vaig arribar per la banda contraria d'on indica el recorregut (més tard em vaig adonar d'això) i com que al llibre s'indica que hem de continuar per la pista vaig continuar en direcció contrària. Com que continuava desorientat vaig agafar un camí cap a Sant Just i en arribar, pel Passseig de la Muntanya vaig trobar el Pont de la riera de Sant Just i la pista que vé des de la Font de la Beca.
    Tot saquest totxo és per comentar que no estic acostumat a fer aquest tipus de rutes i crec que molts dels que tenen el llibre tampoc i em sembla que hi ha alguna indicació que pot ser difícil d'interpretar per la gent novella.
    Tot i això felicitats pel llibre. La propera ruta que vull fer és entre Teià i Vilassar de dalt, a tocar de casa meva :-)

1. Hola,

De vegades és difícil explicar un recorregut i que sigui entenedor. També de vegades és complicat per correctament una ruta per primera vegada, sense conèixer la zona seguint unes indicacions. Gràcies per les felicitacions pel llibre i felicitar-te a tú també per aconseguir fer la ruta pràcticament sencera, i pel comentari.

6. Hola a tothom,

Rafa, gràcies un altre cop pel teu llibre, vaig fer aquesta excursió fa poc i em va agradar moltissim.

Em va passar el mateix que a tothom ,sembla, no vaig arribar a la Bassa de Can Baro. Despres vaig arribar a la Font del Ferro per un altre cami i vaig poder continuar l'itinerari.

Entenc perfectament que a vegades es dificil explicar un recorregut i a vegades, nomes uns "ulls nous" et permeten saber si sera clar per a tothom o no.

Per aixo, et volia fer una proposta: em sembla que en un altre missatge, em vas dir que estaves treballant en un tercer llibre. El que et volia proposar es que m'enviessis una ruta, intento fer-la i si em sembla que hi ha coses que haurien de ser mes clares o si em perdo, t'ho comento.
    Si et sembla que els meus comentaris t'estan ajudant, estare encantat de fer el mateix amb un altre itinerari...

ja em diras que et sembla! si vols, et deixo el meu mail

salutacions

thomas

1. Hola Thomas,

Gràcies per tornar a confiar en el llibre i intentar seguir una ruta, crec que amb bastant èxit per la teva part.

Potser haurè d'aclarir que la bassa de Can Baró és una petita "alberca" de reg, per evitar massa expectatives als senderistes que no la troben.

Respecte al tema de deixar-te un esborrany d'una ruta, preferiria comentar-t'ho en privat. Si em fas arribar el teu e-mail, et contesto encantat.

Torno a agrair-te els teus comentaris.

Salutacions

7. Hola Rafa, em guardo aquest blog tan interessant per estar al corrent de les excursions de dificultat mitjana-baixa que pengis, per mirar de participar-hi.
    M’acaba d’arribar la informació dels teus llibres, que penso comprar a ben segur, per poder resseguir les rutes que proposes.
    Encara que veig que estàs força documentat, si en algun moment necessites informació històrica o arqueològica d’algun indret, estic a la teva disposició.
    Jordi de la Pinta
    Salutacions cordials

1. Hola Jordi,

Moltes gràcies per oferir la teva col.laboració, la meva formació en el camp històric és molt fluixa. Sempre va bé comptar amb un expert.
      Si et ve de gust, podríes apuntar-te o a la xerrada o a la sortida d'aquesta semana.

Salutacions

8. muy interesado en las rutas...podrían publicarlas en ingles o castellano ? ...gracias

1. Hola,

Me temo que no va a poder ser, pero hoy en día con los traductores vía Internet está todo solucionado.
      Un saludo

9. Aquest cap de setmana penso fer aquesta ruta. Sembla fàcil.