dijous, 8 de març del 2012

De Sant Quirze a Sant Cugat, per la serra de Galliners i el Camí dels Monjos.

La ruta que us descric a continuació la vaig fer al desembre passat entre les poblacions de Sant Quirze i Sant Cugat del Vallès. Sortim de la parada dels FGC de St. Quirze i passem pel casc urbà (carrers Pau Casals, Santiago Rusiñol i Daurador) fins arribar al parc de Can Feliu. Aquí agafem el GR 173 i caminem al costat del torrent de la Betzuca fins arribar-nos a Can Ponsic. Agafem el PR i pugem per la serra de Galliners, aquesta serra és un corredor verd entre els espais agrícoles de Terrassa- Sabadell i Collserola. Caminem per terreny obert amb arboç, roures, romaní,... al terra podem veure rastres de la presència de conills. A dalt la carena trobem el Camí dels Monjos, itinerari que a la dreta ens duria a la Mola i a l’esquerra a Sant Cugat, final del nostre itinerari. Passem pel coll de la Creueta i entrem al parc forestal de Can Barata. Caminem per la boscúria fins al turó d’en Camps i contemplem les vistes fantàstiques de Montserrat. Trepitgem asfalt i passem per la rotonda de la B- 30 i l’AP- 7. Passem davant els estudis de la TVE, anem seguint les indicacions que ens faran passar per les estacions de FGC de Sant Joan i Volpelleres. Continuem pel casc urbà de Sant Cugat fins arribar-nos al monestir, inici o final del Camí dels Monjos. Molt a prop trobem la parada dels FGC. Per fer tot el recorregut d’uns 14- 15 km, vaig invertir unes 4 h, sense comptar parades.